1000 Miles Adventure – Trans Czecho-Slovakia shrnutí a fotky

V tomto článku se chci jenom v kostce vrátit už naposledy k závodu. Jsou zde odkazy na cykloserver a mapy kudy trasa vůbec vedla. Nějaká ta fotogalerie. Snažil jsem se fotky co nejvíc zredukovat, ale byl to holt dlouhej výlet, takže je jich trochu víc. No a konečně taky pár čísel o téhle akci a pár rad co sebou na takovo akci vzít,co se osvědčilo a co byl naopak propadák.

 

Trasa Česká republika 2012  -      1007 km, převýšení 19 108m   ( Po kliknutí na obrázek se zobrazí celá trasa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trasa Slovenská republika 2012  – 566 km,  převýšení  11 219( Po kliknutí na obrázek se zobrazí celá trasa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak takhle vypadalo zadání.

Na trase ČR se nacházel tábor CP1, finish 500 mil CP2, na Slovensku tábor CP3 a finish 1000 milCP4, mezitím převážně příroda a minimum civilizace a obydleného území.

Co se týká kilometrů, to vypadala trochu jinak a ve skutečnosti jsme najeli: 1 777 km s převýšením: 34 965 m

 

Co se týká součástek na kolo které jsem za celou akci spotřeboval nebo musel vyměnit:

2 x řetěz sram 971

1 x plášť Schwalbe Racing Ralph 2,1

2 páry brzdových špalků CoolStop

1 drát s niplem – na zadní kolo

1 celé mazání na řetěz 60ml

3 balení lepení

2 duše zničeny

Co určitě sebou ohledně údržby kola a náhradních dílů, co se osvědčilo a co byl propadák.

Určitě sebou: Multifunkční klíč, nýtovač na řetěz, rychlospojka na řetěz, Minimálně 2 náhradní duše, Náhradní řetěz,Náhradní dráty do kola včetně niplů- min 2ks, Patka na přehazovačku, Pásky binder,Americká páska -pevná stříbrná, Klíč na centrování kola, Náhradní rezervní plášť, Náhradní lanko na brzdu, pokud máte V-brake.

Co se osvědčilo:

Kartáček na mytí kazety a pastorků – v případě nouze se s ním dalo po čas závodu mýt celé kolo a udržovat stroj, hlavně po bahnitých pasážích v jakž takž provozuschopném stavu.

Hadr – na očištění řetězu a hlavně na údržbu vidlice, asi nejnáchylnější díl kola během závodu

Silikonový olej – Nezbytný na údržbu vidlice ( I díky tomu vidlice přežila tento extrém bez úhony, každodenní údržba stroje, zabere sice nějaký čas, ale určitě se vyplatí.)

Co byl propadák:

Plášť Schwalbe Racing Ralph -  tento závodní plášť už jezdím docela dlouho a nebyl s ním problém, až do letošního roku kdy výrobce přišel s odlehčeným modelem 2012 s údajně lepším valivým odporem a zachováním ostatních vlastností.

Toť slova výrobce, teď pohled ze strany závodníka. A ty zní: “ jeden velkej průser“. Na tuhle akci zcela nevhodnej plášť, příliš měkká směs a hlavně hustota pláště je na tento typ závodu nedostatečná. Myslím že číslo 11 defektů za celý závod hovoří za vše. Schwalbe byla jednu chvíli moje velká noční můra. Znamenalo to obezřetnou jízdu a notnou dávku štěstí, ale i tak defekt časem přišel a následovalo lepení, které stálo čas a hlavně působilo hodně negativně na psychiku. Uznejte sami, že v jeden den mít 6 defektů je docela na budku.

No a teď hra peněz, kolik tahle akce stála během závodu:

Co se týká Čech, tak jsem měl rozpočet 6000 Kč, který jsem téměř celý utratil hlavně za jídlo a ubytování.

Co se týká Slovenska, za jídlo, ubytování a cestu vlakem zpět do Plzně, útrata 173 EUR.

Samozřejmě jsem měl v záloze platební kartu pro případ nenadálých problémů, ale nemusel jsem ji použít.

Tady je fotogalerie:

Průměrné hodnocení  1 2 3 4 5  You must login to vote
«   »

1000 miles 2012 - 40.jpg
1000 miles 2012 - 40.jpg
Z CP2 jsme vyrazili s plánem dojed do Malé Morávky, ale v Koutech nad Desnou nás zastavil menší deštík.
1000 miles 2012 - 41.jpg
1000 miles 2012 - 41.jpg
Jeseníky Výhledy za svítání při stoupání na Dlouhé Stráně.
1000 miles 2012 - 42.jpg
1000 miles 2012 - 42.jpg
Jeseníky - Praděd
1000 miles 2012 - 43.jpg
1000 miles 2012 - 43.jpg
Jeseníky Vodní dílo Dlouhé Stráně a jedna z největších přečerpávacích elektráren v Evropě.
1000 miles 2012 - 44.jpg
1000 miles 2012 - 44.jpg
Jeseníky - Dlouhé stráně Tlumič při závěrečném stoupání k horní nádrži.
1000 miles 2012 - 45.jpg
1000 miles 2012 - 45.jpg
Jeseníky - Dlouhé Stráně Měli jsme to štěstí, že jsme viděli horní nádrž vypuštěnou, protože probíhala oprava, která se koná tak 1x 5 let.
1000 miles 2012 - 46.jpg
1000 miles 2012 - 46.jpg
Jeseníky - Dlouhé Stráně Šéďa
1000 miles 2012 - 47.jpg
1000 miles 2012 - 47.jpg
Jeseníky - Dlouhé Stráně Vpusť i výpusť nádrže zároveň je obrovská a tenhle pohled se naskytne jen někomu.
1000 miles 2012 - 48.jpg
1000 miles 2012 - 48.jpg
Jeseníky - Dlouhé Stráně Zátiší. Je to neskutečná stavba.
1000 miles 2012 - 49.jpg
1000 miles 2012 - 49.jpg
Nízký Jeseník Tlumič a Vodní nádrž Slezká Harta a okolní krásná příroda.
1000 miles 2012 - 50.jpg
1000 miles 2012 - 50.jpg
Hostýnsko - vsetínská hornatina Vizovické vrchy nám dali zabrat a 60 km jet na hlaďák byla docela fuška.První větší krize.
1000 miles 2012 - 51.jpg
1000 miles 2012 - 51.jpg
Vizovice Naše záchrana. Útok na místní supermarket a konečně doplnění paliva pro naše vyhladovělá těla. Poslední kilometry jsme jeli snad jen už na výpary.
1000 miles 2012 - 52.jpg
1000 miles 2012 - 52.jpg
CP3 nedaleko Trenčína
1000 miles 2012 - 53.jpg
1000 miles 2012 - 53.jpg
CP3 nedaleko Trenčína
1000 miles 2012 - 54.jpg
1000 miles 2012 - 54.jpg
Ráno nás čekal brod přes rameno řeky Váh
1000 miles 2012 - 55.jpg
1000 miles 2012 - 55.jpg
Brod Váh Vlaďka, nejrychlejší žena tohoto ročníku a její boj s řekou.
1000 miles 2012 - 56.jpg
1000 miles 2012 - 56.jpg
Brod - Váh Naše banda v akci, hlavně nenamočit kolo.
1000 miles 2012 - 57.jpg
1000 miles 2012 - 57.jpg
Strážovské vrchy Po přejezdu Strážovských vrchů nás čekal náš dnešní cíl Turčianské Teplice. Před námi Velká Fatra.
1000 miles 2012 - 58.jpg
1000 miles 2012 - 58.jpg
Velká Fatra Nejtěžší úsek Slovenské části.Hodně kopců, ale taky jedna z nejkrásnějších oblastí celého závodu.
1000 miles 2012 - 59.jpg
1000 miles 2012 - 59.jpg
Velká Fatra Fatra a nejvyší kopec téhle oblasti, Krížna - 1574 m.n.m. náš cíl
1000 miles 2012 - 60.jpg
1000 miles 2012 - 60.jpg
Velká Fatra Zátiší
1000 miles 2012 - 61.jpg
1000 miles 2012 - 61.jpg
Velká Fatra Krížna, konečně jsme nahoře.Vydrápat se sem byla docela fuška.
1000 miles 2012 - 62.jpg
1000 miles 2012 - 62.jpg
Velká Fatra Tlumič a jeho pád, kousek pod Krížnou
1000 miles 2012 - 63.jpg
1000 miles 2012 - 63.jpg
Velká Fatra Když Slovensko, tak Bačové a ovce. Tohle sem prostě patří.
1000 miles 2012 - 64.jpg
1000 miles 2012 - 64.jpg
Velká Fatra Tenhle huňáč není Slovák, ale rodilý Plzeňák. O setkání s takovýmhle huňáčem nikdo nestál. Fatra a celé Slovensko byla medvědů plná. My jsme se jim naštěstí vyhli, možná i díky našim rolničkám,kdy jsme o sobě dávali vědět. Někdo takové štěstí neměl a setkal se s nimi hned třikrát,viď Michale.
1000 miles 2012 - 65.jpg
1000 miles 2012 - 65.jpg
Velká Fatra - Smrekovica Druhý nejtěžší kopec celého závodu, hned po Výrovce. Z 500 m.n.m. stoupat na 6 km do 1485 m.n.m. dalo docela zabrat.
1000 miles 2012 - 66.jpg
1000 miles 2012 - 66.jpg
Velká Fatra Fatra a její hory jsou úchvatné.
1000 miles 2012 - 67.jpg
1000 miles 2012 - 67.jpg
Velká Fatra Osada Vlkolinec, nejkrásnější dědina na Slovensku, kde je zachovaná lidová architektura.
1000 miles 2012 - 68.jpg
1000 miles 2012 - 68.jpg
Velká Fatra Vlkolinec a jeho lidová architektura
1000 miles 2012 - 69.jpg
1000 miles 2012 - 69.jpg
Velká Fatra - Ružomberok Jano, kameraman, fotograf závodu a dobrodruh v jedné osobě. Provázel nás se svým strojem KTM téměr po celé Fatře.
1000 miles 2012 - 70.jpg
1000 miles 2012 - 70.jpg
Velká Fatra Po obědě v Rožumberoku, nás čekal pravej Tatranskej horskej slevák, včetně krup.Takže jsme se schovali pod miniaturní stříšku a čekali až to nejhorší přejde.
1000 miles 2012 - 71.jpg
1000 miles 2012 - 71.jpg
Velká Fatra Po bouřce se všude udělalo, krásný Slovenský bahýnko, který se nabalovalo snad úplně na všechno a my jsme museli tlačit.
1000 miles 2012 - 72.jpg
1000 miles 2012 - 72.jpg
Velká Fatra Západ slunce nad Fatrou byl prostě nádhernej.
1000 miles 2012 - 73.jpg
1000 miles 2012 - 73.jpg
Velká Fatra Západ slunce nad Fatrou, úchvatné. V pravo vodní nádrž Liptovská Mara u Liptovského Mikuláše.
1000 miles 2012 - 74.jpg
1000 miles 2012 - 74.jpg
Nízké Tatry Následoval přejezd po úpatí Nízkých Tater a opět Slovenské bahýnko.
1000 miles 2012 - 75.jpg
1000 miles 2012 - 75.jpg
Spišská Nová Ves Libor, vrchní kameraman osádky Landroveru.
1000 miles 2012 - 76.jpg
1000 miles 2012 - 76.jpg
Cikánská gheta, před Spišskou Novou Vsí.
1000 miles 2012 - 77.jpg
1000 miles 2012 - 77.jpg
Chata Hrešná - nedaleko Košic Jeden z mnoha bodů podpory závodu. Dali jsme vydatnou snídani, ovesnou kaši a tousty s nutelou a možná i díky tomu se nám ten den podařilo dojet až do cíle.
1000 miles 2012 - 78.jpg
1000 miles 2012 - 78.jpg
Slanské vrchy A čekalo nás opět bláto a tlačení. Byli jsme ale rozhodnuti, že dnes dáme cíl, stůj co stůj.
1000 miles 2012 - 79.jpg
1000 miles 2012 - 79.jpg
Vodní dílo Zemplínská Šírava
1000 miles 2012 - 80.jpg
1000 miles 2012 - 80.jpg
Vihorlatské vrchy Poslední pohoří které nás dělilo od naší mety, cíle finishe 1000 miles v Nové Sedlici. Přes Vihorlat jsme jeli už v noci, ale do cíle jsme dorazili.
1000 miles 2012 - 81.jpg
1000 miles 2012 - 81.jpg
Finish 1000 Miles v Nové Sedlici Z leva: Tlumič,Jan Kopka - organizátor závodu, Šéďa Do cíle jsme dorazili předchozí den ve 22:07 společně na 12. a 13. místě a ten den jsme měli v nohách přes 200 km.
1000 miles 2012 - 82.jpg
1000 miles 2012 - 82.jpg
Vzpomínka na závod a pár údajů z GPS.
1000 miles 2012 - 83.jpg
1000 miles 2012 - 83.jpg
Finish 1000 miles - Nová Sedlica Loučení, nerozlučná čtyřka. V téhle sestavě jsme projeli závěr Čech a skoro celé Slovensko. I když jsme se míjeli, každý den jsme se na trati potkali. Z leva: Zdeněk,Šéďa,Vlaďka,Tlumič
1000 miles 2012 - 84.jpg
1000 miles 2012 - 84.jpg
Nová Sedlica - Loučení Odjezd z Nové Sedlice a smutné loučení, že tohle dobrodružství už končí. Díky Jirko, žes nás neohroženě doprovázel se závodním Defenderem v terénu kdy jsem nevěřil že se tam auto vůbec dostane. Díky Honzo, že jsi tohle uspořádal a že jsme to mohli prožít. Stálo to za to.

Fotografie ze Závodu 1000 miles adventure 2012 očima Martina, naleznete ve fotogalerii zde

 

 

8 Odpovědi to “1000 Miles Adventure – Trans Czecho-Slovakia shrnutí a fotky”

  • Hezký pokoukání, pánové, jen by mě zajímalo, čím jste fotili, jak moc bylo těžký se zastavit a něco zaznamenat, jak jste dobíjeli a jak Martin? Čus, Benžo :-)

    • Ahoj Benžo, díky za pochvalu. Jsem rád, že se tě fotky líbí.
      Většina fotek je z mýho foťáku a já měl obyčejnej kompakt Panasonic Lumix, cena nyní max 2000,- Kč na tužkový baterie, takže dobíjení jsem neřešil. Tomáš měl Sony taky kompakt.Prostě obyčejný lehký foťáky, zrcadla jsme nechali doma :) Samozřejmě kdyby jsme je měli, tak je kvalita ještě o pár řádů jinde, ale tady váha a velikost hrála prim. Podle zkušeností vím, že to není tak o foťáku, ale jak,kdo a hlavně kdy fotí. My, jsme od začátku nezávodili a brali to jako aktivní dovolenou. Takže když bylo něco hezkýho nebo zajímavýho, tak jsme zastavili, navštívili a fotili. Jeli jsme si pořád svoje strojový tempo, který nám vyhovovalo a jezdili jsme průměrně 14-16h/denně a to bylo všechno a celé tajemství našeho úspěchu. Třeba to ráno v Orličkách jsme skoro pořád stáli a jenom fotili. Když jsi to viděl v reálu, tak se prostě jet nedalo. Byla to nádhera a musel jsi fotit :) Ale třeba tohle trvalo jen pár desítek minut.Když jsi to promeškal, měl jsi prostě smůlu.
      Jak to měl Martin nevím, to musí napsat on.

      • Dík, Šéďo, zrovna příští týden se chystáme dát se synem Vítkem čtyřdenní Krušnohorskou magistrálu z Hřenska někam až na přebuz a podél Ohře zpátky do Plas, tak budem prjíždět Vaší trasou, ale v pohodě, turisticky, po penzionech a užívat si, čus :-)

  • Zdary, já jsem první polovinu do cíle 500 mil fotil míň, ale od poloviny a celé slovensko jsem fotil opravdu hodně. Navíc jsem přidělal foťák na přilbu a točil i videa zajímavých úseků. Fotil jsem na malý kompakt olympus. 80% celé trasy jsem jel sám, bohužel se mě nevyhnuly fatální technické závady – nový výplet zadního kola a shánění nového nosiče v Hranicích na Moravě. Proto jsem se zdržel a chytil špatné počasí na nejvyšším místě celého výletu – Krížina. Což mě stálo další zdržení. Chystám svoji galerii fotek, detailní deník z průběhu závodu a sestříhám i krátké video, ale ještě to bude chvilku trvat, než to dám všechno dohromady.

    • Díky za informace, už jsem myslel, Martine, že Tě tam někde sežrali medvědi, už se těším na Tvůj pohled na závod, čus, Benžo

  • Zdenek:

    Hezky clanek, hezke fotky. Mohu potvrdit ze Schwalbe RaR 2012 opravdu nebyla dobra volba. Kdo ten plast mel (a ze nas nebylo malo), ten nadaval. Sedo prosimte uz jsem ti poslal email s ftp pristupem, tak az budes mit cas a chut, muzes uploadovat. Melo by to bezet 24/7 60MBit.

    • JJ přidávám palec dolů pro plášt Schwalbe RaR. Bylo to peklo. Taky jsem měl v Krkonoších 6 defektů během 1 dne. Celkem jsem měl za celých 1853km defektů 18 z nichž 14 bylo právě na Schwalbe plášti. V cíli 500 mil jsem ten shit vyhodil a obul dozadu Continental X-king Race Sport. Ten zas trpěl utrháváním figur z boku pláště. Po dojezdu do cíle na fungl novém plášti, který jsem obul v půlce chybělo 5 špuntů, ale píchnul jsem už jen 3x. Na předku jsem měl nejobyčejnější X-king s drátovou patkou za 250 Kč a nejen, že vydržel celý závod a to už předtím měl najeto nejmín 2000km, ale bodnul jsem jej jen 1x. Proste závodní pláště s měkou směsí nejsou pro tento závod vhodné. Dalším propadákem byl nosič Sport Arsenal s návarky na kotoučovou brzdu. Byt byl určen pro zátěž 20kg a já na něm vezl „jen“ 8kg nevydržel dynamické namáhání v terénu a první vzpěra rupla už na 358km na Tanečnici a na 1053km u Hranic na Moravě se i druhá vzpěra na pravé straně přelomila na 2x a byla to konečná stanice pro tento nosič. 1/2 dne jsem pak musel v Hranicích shánět a montovat nový nosič. Prodali mě nějaký no-name za polovinu toho co stál SA a pevnostně byl o několik řádů jinde. Bez problémů vydržel celé Slovensko a zbývající část česka.

  • Robert:

    Pěkné kucí. a gratuluji k úspěšné cestě. když vidím ta fota, tak mě moc mrzí, že jsem nejel dál. jo a kdybyste četli loňské deníčky některých lidí, včetně mě, věděli by jste že šwalbáky máte nechat doma, ale zase díky tomu, jsem Vás pořád mohl na trati stíhat :-)

Vložit komentář

Aktuálně
příští trénink 23.04.2024

19.2.2022 - RADOUŠOVO BLOUDĚNÍ 2022
Sponzoři
Archiv
Fotografie dne
Předpověď počasí
Kalendář
Duben  2024
Po Út St Čt So Ne
   
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  
Anketa
TOPlist