1000 Miles Adventure – Trans Czecho-Slovakia shrnutí a fotky

V tomto článku se chci jenom v kostce vrátit už naposledy k závodu. Jsou zde odkazy na cykloserver a mapy kudy trasa vůbec vedla. Nějaká ta fotogalerie. Snažil jsem se fotky co nejvíc zredukovat, ale byl to holt dlouhej výlet, takže je jich trochu víc. No a konečně taky pár čísel o téhle akci a pár rad co sebou na takovo akci vzít,co se osvědčilo a co byl naopak propadák.

 

Trasa Česká republika 2012  -      1007 km, převýšení 19 108m   ( Po kliknutí na obrázek se zobrazí celá trasa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trasa Slovenská republika 2012  – 566 km,  převýšení  11 219( Po kliknutí na obrázek se zobrazí celá trasa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak takhle vypadalo zadání.

Na trase ČR se nacházel tábor CP1, finish 500 mil CP2, na Slovensku tábor CP3 a finish 1000 milCP4, mezitím převážně příroda a minimum civilizace a obydleného území.

Co se týká kilometrů, to vypadala trochu jinak a ve skutečnosti jsme najeli: 1 777 km s převýšením: 34 965 m

 

Co se týká součástek na kolo které jsem za celou akci spotřeboval nebo musel vyměnit:

2 x řetěz sram 971

1 x plášť Schwalbe Racing Ralph 2,1

2 páry brzdových špalků CoolStop

1 drát s niplem – na zadní kolo

1 celé mazání na řetěz 60ml

3 balení lepení

2 duše zničeny

Co určitě sebou ohledně údržby kola a náhradních dílů, co se osvědčilo a co byl propadák.

Určitě sebou: Multifunkční klíč, nýtovač na řetěz, rychlospojka na řetěz, Minimálně 2 náhradní duše, Náhradní řetěz,Náhradní dráty do kola včetně niplů- min 2ks, Patka na přehazovačku, Pásky binder,Americká páska -pevná stříbrná, Klíč na centrování kola, Náhradní rezervní plášť, Náhradní lanko na brzdu, pokud máte V-brake.

Co se osvědčilo:

Kartáček na mytí kazety a pastorků – v případě nouze se s ním dalo po čas závodu mýt celé kolo a udržovat stroj, hlavně po bahnitých pasážích v jakž takž provozuschopném stavu.

Hadr – na očištění řetězu a hlavně na údržbu vidlice, asi nejnáchylnější díl kola během závodu

Silikonový olej – Nezbytný na údržbu vidlice ( I díky tomu vidlice přežila tento extrém bez úhony, každodenní údržba stroje, zabere sice nějaký čas, ale určitě se vyplatí.)

Co byl propadák:

Plášť Schwalbe Racing Ralph -  tento závodní plášť už jezdím docela dlouho a nebyl s ním problém, až do letošního roku kdy výrobce přišel s odlehčeným modelem 2012 s údajně lepším valivým odporem a zachováním ostatních vlastností.

Toť slova výrobce, teď pohled ze strany závodníka. A ty zní: “ jeden velkej průser“. Na tuhle akci zcela nevhodnej plášť, příliš měkká směs a hlavně hustota pláště je na tento typ závodu nedostatečná. Myslím že číslo 11 defektů za celý závod hovoří za vše. Schwalbe byla jednu chvíli moje velká noční můra. Znamenalo to obezřetnou jízdu a notnou dávku štěstí, ale i tak defekt časem přišel a následovalo lepení, které stálo čas a hlavně působilo hodně negativně na psychiku. Uznejte sami, že v jeden den mít 6 defektů je docela na budku.

No a teď hra peněz, kolik tahle akce stála během závodu:

Co se týká Čech, tak jsem měl rozpočet 6000 Kč, který jsem téměř celý utratil hlavně za jídlo a ubytování.

Co se týká Slovenska, za jídlo, ubytování a cestu vlakem zpět do Plzně, útrata 173 EUR.

Samozřejmě jsem měl v záloze platební kartu pro případ nenadálých problémů, ale nemusel jsem ji použít.

Tady je fotogalerie:

1000 miles 2012 - 1.jpg
1000 miles 2012 - 1.jpg
Start v Hranicích u Aše doprovázel, tak jako loni opět déšť
1000 miles 2012 - 2.jpg
1000 miles 2012 - 2.jpg
Šéďa na Klínovci
1000 miles 2012 - 3.jpg
1000 miles 2012 - 3.jpg
Tlumič a jeden z mnoha lehčích terénů.
1000 miles 2012 - 4.jpg
1000 miles 2012 - 4.jpg
Perfektní zázemí závodu u Karla Fialy na Cínovci
1000 miles 2012 - 5.jpg
1000 miles 2012 - 5.jpg
Karel Fiala byl jednou z nejvýraznějších osobností minulého ročníku a závodem doslova žil. Sám si vybudoval zázemí pro tenhle závod, ale zradilo ho zdraví a letošního ročníku se bohužel už nedočkal. Ačkoliv jsem ho neznal, atmosféra která z toho místa sálala, dávala vědět, že se na nás odněkud shora dívá a fandí nám. Bylo to hodně emotivní. Dali jsme si na Karla panáka a pokračovali dál. Díky Karle za všechno.
1000 miles 2012 - 6.jpg
1000 miles 2012 - 6.jpg
Šéďa a jeho první defekt kousek za Děčínským Sněžníkem. Začátek smolného dne,večer měl za sebou 6 defektů!!! A začla ho trápit noční můra jménem Schwalbe.
1000 miles 2012 - 7.jpg
1000 miles 2012 - 7.jpg
Na Německé straně Labe a přívoz do Hřenska.
Hodnocení: 3,00
1000 miles 2012 - 8.jpg
1000 miles 2012 - 8.jpg
Na přívozu do Hřenska. Z leva:Zdeněk,Martina,Tlumič,Šéďa a Robert
1000 miles 2012 - 9.jpg
1000 miles 2012 - 9.jpg
Začátek Šluknovského výběžku a začátek pěší turistiky s kolem, která trvala 3 hodiny.První větší zkouška tohoto závodu.
1000 miles 2012 - 10.jpg
1000 miles 2012 - 10.jpg
Nordkap - nejsevernější místo Šluknovského výběžku a České republiky
1000 miles 2012 - 11.jpg
1000 miles 2012 - 11.jpg
Nordkap - Tlumič a Šéďa
1000 miles 2012 - 12.jpg
1000 miles 2012 - 12.jpg
Terén nám opět začínal houstnout a my jsme okusili bahno Lužických hor.
1000 miles 2012 - 13.jpg
1000 miles 2012 - 13.jpg
Konečně na CP1 - Jizerské hory
1000 miles 2012 - 14.jpg
1000 miles 2012 - 14.jpg
Pohled na Jizerské hory a vrchol hory Smrk, kam jsme se chystali.
1000 miles 2012 - 15.jpg
1000 miles 2012 - 15.jpg
Singly pod Smrkem byli fajn a člověk si připadal, tak trochu jako ve snu. Tohle ho probralo a dalo jasně najevo, že tenhle závod má v režiji Honza Kopka. Sestup na Česko Polskou hranici v Jizerských horách.
1000 miles 2012 - 16.jpg
1000 miles 2012 - 16.jpg
Harachov - Krkonoše
1000 miles 2012 - 17.jpg
1000 miles 2012 - 17.jpg
Krkonoše Zdeněk s Tlumičem při stoupání na Výrovku.
1000 miles 2012 - 18.jpg
1000 miles 2012 - 18.jpg
Výrovka - Krkonoše Asi jedno z nejtežších stoupání celého závodu. Tenhle kopec si každý účastník bude velice dobře pamatovat.
1000 miles 2012 - 19.jpg
1000 miles 2012 - 19.jpg
Sněžka - Krkonoše
1000 miles 2012 - 20.jpg
1000 miles 2012 - 20.jpg
Louka před bouří. Nedaleko Královeckého Špičáku.
1000 miles 2012 - 21.jpg
1000 miles 2012 - 21.jpg
Tlumič bojuje s terénem kousek za Královeckým Špičákem. To největší peklo nás, ale teprve čeká.
1000 miles 2012 - 22.jpg
1000 miles 2012 - 22.jpg
Peklo, kousek před Adšpachem, asi nejtěžší úsek celého závodu. Bahno a kořeny, kde se dá stěží tlačit. Před tímto úsekem následovaly bažiny plné komárů.
1000 miles 2012 - 23.jpg
1000 miles 2012 - 23.jpg
Po 3 hodinách boje se zdejším terénem nám svitla naděje, že by to mohlo skončit. Následoval sestup, kde by se nám hodil sedák a slaňovací osma. Prostě masakr.
1000 miles 2012 - 24.jpg
1000 miles 2012 - 24.jpg
Adršpach Ranní skály v oparu. Nádhera.
Hodnocení: 5,00
1000 miles 2012 - 25.jpg
1000 miles 2012 - 25.jpg
Útok na samoobsluhu v Teplicích nad Metují a naše vydatná snídaně.
1000 miles 2012 - 26.jpg
1000 miles 2012 - 26.jpg
Čekaly nás ještě Broumovské stěny, ale po jejich překonání už jsme byli konečně v Polsku.
1000 miles 2012 - 27.jpg
1000 miles 2012 - 27.jpg
Skály v Polsku byly nádherné, možná hezčí než v Ádru.
1000 miles 2012 - 28.jpg
1000 miles 2012 - 28.jpg
Orlické hory Po přejezdu Polska následovaly Orlické hory a zdejší nádherně opravené bunkry a pevnosti.
1000 miles 2012 - 29.jpg
1000 miles 2012 - 29.jpg
Orlické hory Některé pevnosti byly gigantické.
1000 miles 2012 - 30.jpg
1000 miles 2012 - 30.jpg
Trochu jsme zapomněli na závod a prozkoumali jsme jeden z bunkrů zevnitř. Všechno dobově zařízené a opravené. Střílna těžkého kulometu v pevnosti ŘP
1000 miles 2012 - 31.jpg
1000 miles 2012 - 31.jpg
Orlické hory Tak takhle to viděl střelec. Střílna těžkého kulometu.
1000 miles 2012 - 32.jpg
1000 miles 2012 - 32.jpg
Orlické hory Společné foto s puškou a lehkým kulometem před bunkrem. Tomu se nedalo odolat.
1000 miles 2012 - 33.jpg
1000 miles 2012 - 33.jpg
Orlické hory Asi nejhezčí ráno z celého závodu. Hra oparu, slunce, světla a stínů.
1000 miles 2012 - 34.jpg
1000 miles 2012 - 34.jpg
Orlické hory Jedno z nejkrásnějších rán. Hra světla a stínů, prostě nádhera.
Hodnocení: 5,00
1000 miles 2012 - 35.jpg
1000 miles 2012 - 35.jpg
Jeseníky - Česko Polská hranice Ten kdo do teď měl pochybnosti, jestli chce skončit v cíli 500 mil a nebude pokračovat dál, tak ten měl po tomhle 20 km úseku vedeném podle čáry, celkem jasno. Skončit. Nás to nezlomilo i když to byl asi nejtěžší úsek závodu.
1000 miles 2012 - 36.jpg
1000 miles 2012 - 36.jpg
Jeseníky Česko - Polská hranice nám dávala celkem zabrat. CP2 už se blížil, takže jsme se nenechali zdeptat zdejším terénem a makali dál.
1000 miles 2012 - 37.jpg
1000 miles 2012 - 37.jpg
Jeseníky - Česko Polská hranice Borůvky a bahno vystřídalo kamení a zase kopce. Bylo to náročných 20 km.
1000 miles 2012 - 38.jpg
1000 miles 2012 - 38.jpg
Jeseníky Konečně CP2 - Finish 500 Miles Sport Park Františkov
1000 miles 2012 - 39.jpg
1000 miles 2012 - 39.jpg
Jeseníky CP2 - Finish 500 Miles

Průměrné hodnocení  1 2 3 4 5  You must login to vote
«   »

Fotografie ze Závodu 1000 miles adventure 2012 očima Martina, naleznete ve fotogalerii zde

 

 

8 Odpovědi to “1000 Miles Adventure – Trans Czecho-Slovakia shrnutí a fotky”

  • Hezký pokoukání, pánové, jen by mě zajímalo, čím jste fotili, jak moc bylo těžký se zastavit a něco zaznamenat, jak jste dobíjeli a jak Martin? Čus, Benžo :-)

    • Ahoj Benžo, díky za pochvalu. Jsem rád, že se tě fotky líbí.
      Většina fotek je z mýho foťáku a já měl obyčejnej kompakt Panasonic Lumix, cena nyní max 2000,- Kč na tužkový baterie, takže dobíjení jsem neřešil. Tomáš měl Sony taky kompakt.Prostě obyčejný lehký foťáky, zrcadla jsme nechali doma :) Samozřejmě kdyby jsme je měli, tak je kvalita ještě o pár řádů jinde, ale tady váha a velikost hrála prim. Podle zkušeností vím, že to není tak o foťáku, ale jak,kdo a hlavně kdy fotí. My, jsme od začátku nezávodili a brali to jako aktivní dovolenou. Takže když bylo něco hezkýho nebo zajímavýho, tak jsme zastavili, navštívili a fotili. Jeli jsme si pořád svoje strojový tempo, který nám vyhovovalo a jezdili jsme průměrně 14-16h/denně a to bylo všechno a celé tajemství našeho úspěchu. Třeba to ráno v Orličkách jsme skoro pořád stáli a jenom fotili. Když jsi to viděl v reálu, tak se prostě jet nedalo. Byla to nádhera a musel jsi fotit :) Ale třeba tohle trvalo jen pár desítek minut.Když jsi to promeškal, měl jsi prostě smůlu.
      Jak to měl Martin nevím, to musí napsat on.

      • Dík, Šéďo, zrovna příští týden se chystáme dát se synem Vítkem čtyřdenní Krušnohorskou magistrálu z Hřenska někam až na přebuz a podél Ohře zpátky do Plas, tak budem prjíždět Vaší trasou, ale v pohodě, turisticky, po penzionech a užívat si, čus :-)

  • Zdary, já jsem první polovinu do cíle 500 mil fotil míň, ale od poloviny a celé slovensko jsem fotil opravdu hodně. Navíc jsem přidělal foťák na přilbu a točil i videa zajímavých úseků. Fotil jsem na malý kompakt olympus. 80% celé trasy jsem jel sám, bohužel se mě nevyhnuly fatální technické závady – nový výplet zadního kola a shánění nového nosiče v Hranicích na Moravě. Proto jsem se zdržel a chytil špatné počasí na nejvyšším místě celého výletu – Krížina. Což mě stálo další zdržení. Chystám svoji galerii fotek, detailní deník z průběhu závodu a sestříhám i krátké video, ale ještě to bude chvilku trvat, než to dám všechno dohromady.

    • Díky za informace, už jsem myslel, Martine, že Tě tam někde sežrali medvědi, už se těším na Tvůj pohled na závod, čus, Benžo

  • Zdenek:

    Hezky clanek, hezke fotky. Mohu potvrdit ze Schwalbe RaR 2012 opravdu nebyla dobra volba. Kdo ten plast mel (a ze nas nebylo malo), ten nadaval. Sedo prosimte uz jsem ti poslal email s ftp pristupem, tak az budes mit cas a chut, muzes uploadovat. Melo by to bezet 24/7 60MBit.

    • JJ přidávám palec dolů pro plášt Schwalbe RaR. Bylo to peklo. Taky jsem měl v Krkonoších 6 defektů během 1 dne. Celkem jsem měl za celých 1853km defektů 18 z nichž 14 bylo právě na Schwalbe plášti. V cíli 500 mil jsem ten shit vyhodil a obul dozadu Continental X-king Race Sport. Ten zas trpěl utrháváním figur z boku pláště. Po dojezdu do cíle na fungl novém plášti, který jsem obul v půlce chybělo 5 špuntů, ale píchnul jsem už jen 3x. Na předku jsem měl nejobyčejnější X-king s drátovou patkou za 250 Kč a nejen, že vydržel celý závod a to už předtím měl najeto nejmín 2000km, ale bodnul jsem jej jen 1x. Proste závodní pláště s měkou směsí nejsou pro tento závod vhodné. Dalším propadákem byl nosič Sport Arsenal s návarky na kotoučovou brzdu. Byt byl určen pro zátěž 20kg a já na něm vezl „jen“ 8kg nevydržel dynamické namáhání v terénu a první vzpěra rupla už na 358km na Tanečnici a na 1053km u Hranic na Moravě se i druhá vzpěra na pravé straně přelomila na 2x a byla to konečná stanice pro tento nosič. 1/2 dne jsem pak musel v Hranicích shánět a montovat nový nosič. Prodali mě nějaký no-name za polovinu toho co stál SA a pevnostně byl o několik řádů jinde. Bez problémů vydržel celé Slovensko a zbývající část česka.

  • Robert:

    Pěkné kucí. a gratuluji k úspěšné cestě. když vidím ta fota, tak mě moc mrzí, že jsem nejel dál. jo a kdybyste četli loňské deníčky některých lidí, včetně mě, věděli by jste že šwalbáky máte nechat doma, ale zase díky tomu, jsem Vás pořád mohl na trati stíhat :-)

Vložit komentář

Aktuálně
příští trénink 23.04.2024

19.2.2022 - RADOUŠOVO BLOUDĚNÍ 2022
Sponzoři
Archiv
Fotografie dne
Předpověď počasí
Kalendář
Duben  2024
Po Út St Čt So Ne
   
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  
Anketa
TOPlist