Po Brdských nádržích a na Tok – 10.11.2012

Trasa: 102 km, převýšení: 1 605m

Tento víkend nám počasí opět moc nepřálo, ale na sobotu předpověď hlásala polojasno až jasno a teplotu kolem 8°C, takže bylo rozhodnuto. Pojedem v sobotu.Opět do Brd a tentokrát po všech zajímavostech a věcech spojených s vodou.Samozřejmě si vyšlápnem na nějaký kopec a když kopec, tak rovnou ten nejvyšší, na Tok.

Vyráželi jsme v sobotu v 9:00 hod, opět jenom ve dvou s Dejvem. Martin je pořád pryč,Venca a Tlumič nemohli. Hned v úvodu jsme se zahřáli výšlapem na Sedleckou skálu a na Rakovou. Následoval sjezd do Mirošova a už stoupáme do Brdských hvozdů k Bílé skále. Přichází parádní sjezdík k zámečku Tři Trubky, kde děláme povinnou fotku. Kousek odtud se nachází vstupní portál vodárenské věže, která zásobuje pitnou vodou Rokycany a tady je naše první dnešní zajímavost spojená s vodou. Odtud následuje už jen dlouhé stoupání na vrcholové plato Toku. Tok objíždíme nejprve k bývalé hájovně. Od ní k vrcholu a pokračujeme na dopadovku. Tady je krásně, slunce svítí a krásně hřeje. Bohužel výhledy nám hatí inverze, do které budeme sestupovat.

Po super sjezdíku končíme na hrázi v.n. Obecnice, kde dáváme zaslouženou svačinu. Čeká nás totiž poměrně velké stoupání na Pilskou.Tento kopec není ani tak náročný na fyzičku, ale spíš na hlavu. Nekonečný táhlý kopec, kde není vidět konec na morálu moc nepřidá.  Už jsme nahoře a alespoň jsme se trochu zahřáli. Následuje sjezdík k nádrži Pilská, která proběhla trochu rekonstrukcí a došlo k navýšení koruny hráze o betonovou přístavbu. Při sjezdu z hráze si to Dejv zpestřil jízdou po schodech a kupodivu to přežil, ale po dojezdu byl trochu vyděšenej :) Prý nečekal že budou tak prudký :) . Pokračujeme na další přehradu skoro po rovině na v.n.Láz. Přijíždíme zdola a tato hráz se nám zdá asi největší. Už je to prostě přehrada. Mají tady i zaparkovaný měřící člun. Ale co se týká velikosti vodní plochy jsou na tom všechny tři přehrady podobně. Fotíme detaily a valíme dál. Přes Nepomuk k horejšímu Padrťskému rybníku, kde tento týden proběhl výlov a nyní by mělo začít odbahnění tak jako loni u spodního rybníku. Při příjezdu k hrázi mě překvapuje jak mělký vlastně rybník je. Odhaduju to tak maximálně na 1  – 1,5metru. Když je Padrťák napuštěný, vypadá monumentálně. Teď je to prostě takový větší kačák. Z hráze míříme směrem na Trokavec, ale na odbočce uhýbáme vpravo přes dopadovku na Kolvín. Tudy jsem ještě nejel a tahle zkratka mě mile překvapila. Z dopadovky sjíždíme do Skořice a do Štítova, kde si naposledy zabahníme kola. Následují Příkosice, Mešno, Kornatice a přes Radyni domů. Domů dorážím v 15:30 hod.

Celkově shrnuto, pěkná vyjíždka po Brdech a místech kde jsem ještě nebyl. Přehrady jsou zajímavé a určitě stojí za to je ještě někdy navštívit.